Шта је сумативно, а шта формативно оцењивање?
У насталим околностима остваривања наставе на даљину, праћење и оцењивање ученика, подразумева промену постојеће праксе и другачије начине оцењивања, где се са сумативног прелази на формативно оцењивање.
Формативно оцењивање захтева већу интерактивност ученика и наставника коришћењем електронских мрежа и платформи. Важно је да постоји свакодневна комуникација наставника са ученицима јер то омогућава наставницима да прикупе што више података о томе како ученици уче и докле су стигли у савладавању градива. Постоји много форми и алата погодних за формативно процењивање рада ученика. То подразумева задатке као што су: есеји, развој постера, коришћење електронске поште, виртуелни групни рад, Скајп или Вибер интервјуи, пауер поинт презентације (ППТ), истраживачки задаци, играње улога у виртуелној учионици, ученички портфолио, сачињавање индивидуалних планова каријерног развоја и слично.
Током учења на даљину, наставници могу ученицима прослеђивати тестове и контролне вежбе путем друштвених мрежа, електронском поштом или путем платформе, а урађене радове ученици могу на исти начин враћати наставницима да их прегледају и евентуално оцене. Поред тога, наставници коришћењем алата за прављење упитника и квизова могу да креирају кратке тест форме са задацима вишеструког избора и кратког одговора. Електронски дневник поред сумативних оцена има предвиђена поља за уношење формативних процена.
Све формативне оцене и увиди наставника у току имплементације наставе на даљину ће бити искоришћени за сумативно оцењивање на крају наставне године.