ОЦЕЊИВАЊЕ ВЛАДАЊА УЧЕНИКА (ИЗМЕНА ЗАКОНА)
Измена ЗАКОНА о средњем образовању и васпитању:
Успех ученика оцењује се из предмета и владања.
Оцењивање је јавно и свака оцена мора одмах да буде образложена ученику.
Ученик се оцењује најмање три пута у полугодишту. Изузетно, уколико је недељни фонд наставног предмета један час, ученик се оцењује најмање два пута у полугодишту.
У току школске године оцењивање је описно и бројчано и врши се на основу праћења напредовања ученика у савлађивању школског програма, а на основу исхода и стандарда постигнућа. Закључна оцена из предмета јесте бројчана и изводи се на крају првог и другог полугодишта. Ученик са сметњама у развоју и инвалидитетом коме су током образовања прилагођавани циљеви и исходи учења оцењује се у складу са њима.
Бројчане оцене ученика у појединим наставним предметима су: одличан (5), врло добар (4), добар (3), довољан (2) и недовољан (1). Оцена недовољан (1) није прелазна.
Ученик који на крају школске године има прелазне оцене из сваког наставног предмета прелази у наредни разред.
У школама које остварују посебан или међународни програм, за које Министарство утврди да остваривање тог програма обезбеђује остваривање стандарда за завршетак средњег образовања и васпитања и за које школа која их остварује поседује сертификат међународно признатог удружења школа које остварују исти програм, ученик се оцењује у складу са програмом који се остварује.
Успех ученика из изборних програма верска настава и грађанско васпитање оцењује се описно.
Оцена из изборних програма, изузев верске наставе и грађанског васпитања, је бројчана и утиче на општи успех ученика.
Владање ученика оцењује се бројчано у току првог и другог полугодишта и на крају школске године и утиче на општи успех.
Ученик се оцењује најмање два пута у полугодишту из владања.
Закључна оцена из владања изражава се бројчаном оценом и то: примерно (5), врло добро (4), добро (3), задовољавајуће (2) и незадовољавајуће (1) и утиче на општи успех ученика.