Настава од понедељка 24.1.2022. године по Комбинованом моделу
Настава у средњим школама се реализује према 2 моделу комбиновањем наставе и учења на даљину са непосредним радом у школи, што, између осталог, подразумева следеће:
• Ученици у одељењима које имају преко 16 ученика деле се у две групе (школа бира критеријум за поделу на групе);
• Уколико је број ученика мањи од 16 сви облици образовног васпитног рада реализују се без поделе на групе непосредним радом у школи;
• Непосредан образовно-васпитни рад у школи се организује по групама на следећи
начин: једне недеље прва група понедељком, средом и петком а друга уторком и
четвртком. Наредне недеље групе присуствују непосредно настави по обрнутом
распореду;
• Оцењивање ученика по овом моделу наставе се реализује када су ученици у школи, уважавајући све принципе оцењивања;
• Ученици једне групе, када имају наставу у школи присуствују свим часовима по утврђеном распореду. Школе могу прилагодити распоред тако да се часови из предмета са већим недељним фондом реализују као двочас или у блоку, како би се број наставника који свакодневно долази у школу свео на оптималну меру;
• Часови трају по 45 минута. Пауза између смена у школи се користи за чишћење и дезинфекцију учионица, ходника, лабораторија, радионица, библиотека и свих других простора у школи који се користе за наставу и учење. Такође, евентуално преостало време између смена, може се користити за реализацију практичних облика наставе нарочито у ситуацији када ученици нису у могућности да овакав облик наставе реализују код послодавца са којима школа има одговарајући уговор
• У наставним данима када група ученика не долази у школу већ реализује наставу и учење на даљину, треба тежити да се сви предвиђени наставни садржаји реализују на најоптималнији могући начин;
• Уколико услови дозвољавају треба тежити да, када немају непосредан образовно-васпитни рад у школи, ученици прате часове у реалном времену, преко изабраног система за управљање учењем (платформе за учење) или путем других
електронских канала комуникације;
• У реализацију појединих часова, уколико постоји потреба, укључени су и стручни сарадници;
• Приликом припремања за наставу и учење у школи кроз непосредни рад,
наставници треба да израђују припреме у дигиталном облику, како би се оне могле користити и у моделу наставе и учења на даљину (питања, задаци, материјали за учење и вежбање итд). Наставне садржаје ученицима достављати унапред или током њиховог боравка на непосредној настави;
• Препоручује се школама да стручна већа наставника заједнички припремају и деле наставне садржаје. Ово је посебно важно за велике школе у којима један исти наставни предмет, у истом разреду и по истом или сличном програму, реализује више наставника. Пожељна је сарадња у циљу дељења наставних ресурса и између школа у оквиру заједница школа односно стручних друштава појединих наставних предмета.
• Подршка настави и учењу на даљину обезбеђена је путем снимљених видео часова који су доступни за коришћење на порталу за онлај н наставу Моја школа, https://www.mojaskola.gov.rs, као и на порталу РТС Планета.